1. Emrah Hatipoğlu

    Perde Okumaları – Üç Âhenk

    by
    Comment
    Perde, Türk mūsikîsinde en önemli unsurdur. Perdeler sayesinde nağmeler, nağmeler sayesinde makāmlar ve makāmlar sayesinde terkîbler oluşur. Makām veya terkîb içinde kullanılan perdeler, nağmelerin kuruluşuna göre hassasiyetlik gösterirler....
  2. Emrah Hatipoğlu

    Makâmlar ve Terkîbler

    by
    Comment
    Makām veya terkîb öğretimindeki anlayış, dönemlere göre farklılık göstermekte, sınıflandırma ve tarifler de bu farklılığın bir neticesi olarak değişiklikler arz etmektedir. XVIII. asırdan itibaren öncesine göre farklı bir...
  3. Emrah Hatipoğlu

    Makâm ve Terkîbler- MGÜ

    by
    Comment
    Makām veya terkîb öğretimindeki anlayış, dönemlere göre farklılık göstermekte, sınıflandırma ve tarifler de bu farklılığın bir neticesi olarak değişiklikler arz etmektedir. XVIII. asırdan itibaren öncesine göre farklı bir...
  4. Emrah Hatipoğlu

    Muhayyer-Sünbüle Makâmı

    by
    Comment
    Türk mûsikîsi makam tarihi sürecinde verilen tarifler ve bestelenen eserler, kendi dönemlerinde kullanılan makamların seyir anlayışları açısından haberci durumunda olmuşlardır. İncelemelerde bazı makamların küçük değişikliklerle, bazılarının ise büyük...

Emrah Hatipoğlu

Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, Müzik Teorisi Bölümü Öğretim Üyesi

Türk Mûsikîsi Dersleri

Türk Mûsikîsi Dersleri
Emrah Hatipoğlu 2020. Bütün hakları saklıdır.